de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Dag 1 Katwijk

Eerste dag vakantie Katwijk

Het idee was natuurlijk om op de fiets te gaan, langs de bollenvelden. Maar met een weersverwachting van max 10 graden, windkracht 5 à 6, en regelmatig buien, hebben we besloten met de auto te gaan. Fietsen achterop, zodat we, mocht het weer meevallen, toch onderweg nog kunnen stoppen voor een mooi rondje.

We zijn eerst door de Velzertunnel gegaan, maar daarna gelijk van de grote weg af, en binnendoor gaan rijden. De regen viel gelukkig mee. Vanuit de auto hebben we toch ook heel wat blumenzwiebelen gezien!

Bij Noordwijk aangekomen, een stop gemaakt om eens bij de Space Expo te gaan kijken. Eerst maar even koffie met koek, daar waren we wel aan toe! We realiseren ons, dat het schoolvakantie is, en bepaald geen strandweer, dus erg druk met ouders en kinderen. Toch hebben we een goede indruk gekregen van wat het museum biedt.

Daarvandaan is het nog een klein stukje naar de camping, het is tegen 2 uur, en we besluiten te vragen of we al terecht kunnen. Officieel kun je er pas na 4 uur in. Maar we hebben geluk, ons huisje is al klaar!

We kunnen vlakbij parkeren en pakken de auto uit. Met een half uurtje is alles ingericht en opgeruimd en de bedden opgemaakt en kunnen we aan de thee.

Na de thee even een ritje naar het dorp, inmiddels is de lucht blauw en zien we zelfs de zon. Lekker even dropjes gehaald bij de Coop, en een leuke puzzel in de kringloopwinkel gekocht. Via de boulevard, waar we bijna gezandstraald worden, weer terug naar het huisje.

En dan te voet naar het strand. Wat een wind, en dus ook hoge golven. Er zijn veel kitesurfers, spectaculair om te zien.

We waaien weer terug, en waaien zo het ligbad in. Warmer dan de zee, schat ik zo in, en veel minder golven! En geen schurend zand!

We eten de meegebrachte kippensoep, die nog niet eens ontdooit was onderweg, zo koud is het! Gelukkig beschikt het huisje over een kookplaat!

Nu lekker op de bank, zo een kopje koffie met zelfgebakken gevulde boterkoek. Dat is het voordeel van met de auto gaan: je kunt veel meer mee nemen!

Morgen hopelijk op de fiets naar het Engeland Vaarders Museum.

Jellien

Leuk, weer een dagelijks vakantieverhaaltje. Veel plezier daar.

Ria

Hee vakantiegangers,
Leuk om mee te genieten van de vakantiepret. Veel plezier verder en tot gauw!

Groeten uit Speuld!
Bram en Ria

marja

maar goed de fietsen mee ideaal. en idd. hier en daar een bui/tje