de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Het Landschap dag 1 2023

De eerste dag op het Landschap

De planning is aardig gelukt, we reden om half 10 vanmorgen de straat uit. We hadden om 9 uur gewild, maar ja, op de avond ervoor nog een hele gezellige bbq met alle (klein)kinderen, dan komt er niks van inpakken natuurlijk. Dat hebben we vanmorgen gedaan. En we waren ook niet overdreven vroeg wakker, dat mag wel een wonder heten, meestal zijn we juist vroeg op een vertrekdag. Maar er zit niemand achter ons aan, zeggen we dan!

Met een stop ongeveer halverwege, hebben we er ruim 2 uur over gedaan. Bij Emmeloord zijn we de A6 afgegaan, en ter hoogte van Wolvega, zelfs helemaal landje over zandje. De weg werd op een gegeven moment wel erg smal! Maar alles is heelhuids over gekomen. Het enige vervelende is, dat we nog steeds een lekkende achterklep hebben, dus Mart kan donderdag gelijk weer naar het schadebedrijf!

Zowaar konden we om 11.45 al in ons chalet! Dat was fijn, snel alles een plaatsje gegeven, vooral in koelkast en vriezer, en dan hoppa, richting Oldeberkoop. Was het bij vertrek maar een miezerig klein wereldje, aan de overkant van het IJsselmeer kwam de zon steeds meer tevoorschijn. Ik kon zelfs gewoon in m’n shirtje fietsen!

Een mooi rondje, gezellig marktje daar, waar we sla en prei kochten, een lekker stukje Friese kaas en 2 brokken huisgemaakte noga. Via Noordwolde weer terug, o jee, de weg afgesloten over 1km. Nou, dat gokken we er op, we kunnen er met de fiets vast wel langs. En dat kon ook, via de parkeerplaats van de kringloopwinkel! Nou, dat was niet gepland, maar kwam mooi uit want we waren ons bagagedragertafeltje vergeten. Laat ik nou voor 1,50 een prachtig dienblad vinden, met 2 inklapbare klem pootjes! Lastig uit te leggen, ik zal morgen een foto maken.

Om 4 uur waren we terug bij ons chalet, Roodborstje nr.3. Terwijl Mart op de tablet naar de kwalificatie van de F1 kijkt, ruim ik de boel verder op, bedden opmaken en eten voorbereiden. Langs de weg nog aardappelen gekocht, echte Frieslanders. Dus dat wordt smullen vanavond, verse sla, kruimige aardappelen en heerlijke hamlappen van de White Ranch!

En dan zitten we samen heerlijk in het zonnetje met een kopje thee en een brok noga!

O ja: we krijgen tegenwoordig nogal eens de opmerking: gaan jullie alweer op vakantie? Dus we hebben besloten, dat we, als we minder dan een week weggaan, voortaan zeggen dat we een paar dagen weggaan! Dat klinkt toch heel anders, vinden jullie niet? Dat het natuurlijk ook vakantie is, maakt niks uit, een paar dagen weg klinkt minder decadent.

Maar: wij brengen gewoon het gezegde dat je de dag moet plukken, en van het leven moet genieten in de praktijk! En we adviseren iedereen om dat te doen, zover als dat mogelijk is!

Morgen gaan we naar de Kamelenmarkt in Appelscha. Als de auto zo blijft lekken, schaffen we namelijk een kameel aan. Daarna met een mooie route naar Diever, langs het hunebed en de molen, en dan weer richting camping.

Ria

Hee vakantiegangers, wat een leuk verhaal weer! Heel veel plezier verder, en verontschuldig je vooral niet als je op vakantie/een paar dagen ertussen uit gaat!

Veel liefs,
Bram en Ria

Jellien

Juist super gezellig, al die 'vakantie' verhaaltjes. Jullie veel plezier en wij genieten weer mee.