de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Bosrand augustus dag 8

En ja, alweer de laatste dag. We worden op tijd wakker, in een nevelige en vochtige wereld.

We gaan inpakken en schoonmaken, en dan zien we wel of het weer opknapt en we nog een klein rondje gaan fietsen. Zo gezegd, zo gedaan, tegen half 10 zit alles in de auto en hoef ik alleen nog te zuigen en te dweilen. Het knapt niet erg op qua weer. Wat zullen we doen? We hebben geen specifieke boodschappen te halen, dus een echt doel voor ons rondje hebben we niet. Weet je wat, laten we naar de boskathedraal gaan bij Almere. Ik zoek het op en er blijkt een wandelroute van 3 km te zijn. Dat is net een mooie onderbreking! Terwijl ik stofzuig en dweil, maakt Martin nog een laatste rondje door het bos. We zijn tegelijk klaar!

Na het afscheid van Ria en Bram, richting de kathedraal. https://www.staatsbosbeheer.nl/uit-in-de-natuur/wandelroute-kathedraal

Eerst tanken, ter hoogte van Zeewolde, en dan blijkt dat we landje over zandje de route naar de parkeerplaats kunnen vervolgen. Leuk, we kunnen niet heel hard rijden, smalle, eindeloos lange rechte, slechte weg, dus we genieten van het uitzicht over de wijdse velden! De weg golft over de zeebodem, net niet erg genoeg om zeeziek te worden gelukkig. We komen uiteindelijk bij Almere Oosterwold terecht, waar een soort Oranje Vrijstaat is in de huizenbouw. Leuk om te zien, we hebben er al eens mee kennis gemaakt via Binnenstebuiten. Maar op de plek waar we links af moeten naar de parkeerplaats, is alleen een fietspad. We rijden parallel aan het fietspad de wijk in, maar dan verzanden we in rondjes rijden. Heel vreemd, we geven het op, en besluiten het later, op een heen of terugweg naar de Bosrand, nog eens te proberen. Maar dan parkeren we wel bij Stadslandgoed Almere en fietsen we erheen. Nu is het zaak weer op de goede route te komen. Leve de routeplanner op mijn tabletje, we zijn al snel weer op de goede weg. We arriveren tegen 12 uur weer op de Zonnelaan.

Daar blijkt een probleem met internet te zijn, Mart had al op de Bosrand geconstateerd dat er geen verbinding meer was met de apparatuur thuis. We legen eerst de auto, en dan stort Mart zich op het wifi probleem, ik pak alles uit en zet de was aan. Het weer klaart wat op, dus ik heb goede hoop dat er een was wil drogen buiten. (Dat is gelukt hoor!)

Als er weer internet is, want natuurlijk lost mijn lieve ICT-man dit op, kijk ik op de website van de kathedraal. En wat lees ik in een van de review? Dat het slim zou zijn om bij het zich als fietspad presenterende toegangspad, een bordje te zetten dat je zo naar de parkeerplaats moet! Haha, we zijn dus niet de enigen die op het verkeerde been waren gezet. Maar wij pakken volgende x dus de fiets, het is een leuk gebied om eens te fietsen.

In ieder geval hebben we nu een hoop gezien, dat we niet gezien hadden als we gewoon op de snelweg waren gebleven! We benaderen het positief, zoals jullie van ons gewend zijn. Het glas is altijd half vol!

Tot volgende week zaterdag, dan komen de verhalen uit Drenthe!

Jellien

Leuke verhaaltjes weer. En gezellig, volgende week dus naar Drenthe!