de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Dag 3 Katwijk

Katwijk, dag 3, alweer naar huis!

Vanmorgen rond 7 uur wakker, we hebben weer prima geslapen.

Mart zoekt op wanneer het hoog water is, en besluit aan de hand daarvan om te douchen en aan te kleden en richting strand te gaan. Aansluitend haalt hij verse broodjes.

Ik lees de krant, drink een kopje thee, en ga dan maar aan de gang. Bedden afhalen, koffertje inpakken, etc.

Na het croissantjes ontbijt pak ik de rest in. Mart zet de auto dichterbij en laadt die in. Het geoliede team is daar binnen de kortste keren mee klaar natuurlijk. Om 10 uur rijden we dan ook de camping af. We gaan niet meer fietsen, het is grijs, maar vooral: KOUD! Maar we maken er een mooie reis van. Op naar de zelfpluktuin, tussen Hillegom en Bennebroek. We rijden langs de duinrand, tot aan de Zilk ongeveer. Links duin, rechts bollenvelden. Kortom, we genieten van de natuur!

We komen aan bij de pluktuin. Dat is een tegenvaller, er worden net 2 bussen vol plukkers uitgeladen, die met mondkapjes voor het terrein onveilig maken. Dat zijn me te veel mensen, daar wordt ik kriebelig van! We besluiten dan ook om maar door te rijden, en een dezer dagen wel naar de pluktuin in Bakkum te gaan. Dat is veel kleinschaliger.

We rijden binnendoor tot Bloemendaal, daar draaien we de 208 op, en om half 12 zijn we thuis. Dat is mazzel voor Maarten, die met een kapotte fiets op het werk staat. Mart haalt hem op, zodra hij belt dat hij klaar is, en de rest van de middag is gevuld.

Ik ruim alles op, en haal bij de Plus melk, en wat oranje lekkers. Daarna ga ik lekker zitten puzzelen, ik heb gisteren nog een mooie gekocht bij de kringloopwinkel. Dat is een mooi einde van de vakantie!

We gaan niet over de vrijmarkt vanavond, gezien de drukte in de straat is heel Krommenie daar, misschien maken we morgen even een rondje. We hebben niet echt iets nodig, en al troep genoeg!

Dat was het voor nu, vanaf 12 mei kunnen jullie genieten van onze avonturen op de Bosrand!

Lucia

Was weer even kort genieten van jullie vakantie avontuur… en op naar de volgende????

Jantine

Wat staan bloemen mooi in bloei?????, nu de goede week uitgekozen .

marja

gelukkig niet verdwaald tussen de plukkers en veilig thuis gekkmen.