de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Zo, even een paar nachtjes weg!

Op naar Leersum, waar we een huisje hebben gehuurd met ligbad en sauna! Daar we officieel pas om 16 uur in het huisje mogen, doen we het vanmorgen rustig aan. Nog even naar de bakker voor wat lekkere broodjes voor onderweg, dan naar de Bieb, want de boeken moeten vandaag ingeleverd worden. En nog langs de Turkse groenteboer voor persfruit.

Mart regelt alle zaken betreffende de verwarming van het huis, zodat Sheila het niet al te koud krijgt. Dat wij het vandaag heel koud gaan krijgen lezen jullie verder in dit verhaal!

Tegen 11 uur rijden we weg. Eerst een stuk snelweg, en dan verder landje over zandje. Bij vliegveld Hilversum maken we een eerste stop, zodat Martin zijn eerste vliegles kan nemen. Zoals jullie allemaal wel zullen begrijpen, gaat die les niet verder dan kijken naar de vliegtuigen en vervolgens in het restaurant genieten van gebak met koffie/thee.

En verder maar weer, we komen op plekken waar we nog niet eerder geweest zijn. Het laatste stukje is wel bekend, en we parkeren de auto op de “wachtplek”. Helaas is de receptie nog niet open, het is ook pas 13:30. We halen de fietsen van de auto en maken een rondje. We klimmen naar de tombe van Nellensteijn, en zien de enorme schade die de valwind in 2021 heeft veroorzaakt!

Terug bij de auto eten we een boterham met grillworst, onderweg gehaald bij de plaatselijke slager. Om 15 uur is de receptie open, ons huisje is al beschikbaar en we fietsen erheen. Oei oei, dat is minder, het is 11 graden in het huisje en de ketel geeft een foutmelding. Terug naar de receptie om dit te melden. We sturen gelijk iemand! Maar we wachten maar even met uitpakken tot we zeker weten dat het goed komt! Ooit hebben we eens in ijltempo de Linde moeten ontruimen, omdat we een week te vroeg waren, weet je nog, Ria Toes-Koopman?

Gelukkig blijkt het een kwestie van bijvullen, maar daar er alleen vloerverwarming is, gaat het nog wel even duren voor het aangenaam is. Mart vertoeft zelfs een half uurtje in de sauna, omdat hij maar niet warm wordt.

Klopklop, een dame van het park, of alles naar wens is? Nou nee, het is nu 13 graden, en mijn echtgenoot met polyneuropathie heeft er heel veel last van. U kunt als goedmakertje in het restaurant gaan zitten en wat drinken op onze kosten. En dat zijn we nu aan het doen, heerlijk bij het knapperende haardvuur. En daar ons mee gebrachte eten toch ook niet erg ontdooit, blijven we waarschijnlijk ook hier eten. Morgen, op onze trouwdag, zijn ze gesloten.

Wordt morgen vervolgt!