de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Dag 2 in Leersum

Jullie hebben nog het vervolg van gisteren te goed! Omdat het restaurant vandaag dicht is, hebben we besloten om dan toch gisteren alvast ons trouwdagdiner te nuttigen. Mart koos, ik zou bijna zeggen: uiteraard, voor een stoofpotje met rundvlees en bokbier, omlijst met rode kool, stoofpeertjes en aardappelpuree. Mijn keuze viel op de maaltijdsalade met amandelen en dadels, met daarbij geitenkaaskroketjes! Heerlijk gegeten, aan een toetje hebben we ons niet meer gewaagd, we zaten vol. Inmiddels was het tegen half 8, en we hoopten dat het huisje nu wel warm zou zijn. Na een griezelige tocht in het donker, ahum, het was zeer helder en koud, bleek bij thuiskomst dat het inderdaad nu zo’n 19 graden was, en het voelde al heel aangenaam.

Dan gaan we in bad! Want daarvoor zijn we hier! Maar helaas, het afsluitmechaniek werkte niet! Dus dan kun je de kraan laten lopen tot de Noordzee leeg is, maar het bad wordt niet vol. Ik voelde me gerechtigd om de noodlijn te bellen, en een vriendelijke mevrouw zei, dat er iemand gewaarschuwd zou worden. Na een half uur verschenen er een jongeman en een jongedame. Ter compensatie kregen we heel lief een pakket badhanddoeken, maar helaas bleek reparatie niet mogelijk, er komt een monteur morgenochtend. (Vandaag dus!) Duizend excuses!

Enfin, wij wilden natuurlijk perse in bad, dus met een glas en een vaatdoekje de boel afgesloten. Toch nog even een warm bad voor we naar bed gingen! Alleen deden de bubbels het niet, omdat er geen lucht kon worden aangezogen, maar dat mocht de pret niet drukken.

Heerlijk geslapen, uitstekende bedden! Nog voor het ontbijt is Martin even naar de hei gelopen, hier vlak achter, om wat mooie berijpte foto’s te maken. Na het ontbijt douchen, de wandelschoenen aan en op naar de Uilentoren in Leersum. We hebben dik 8 km gewandeld, heuvel op en af, dus de kuiten worden gevoeld. Maar wat een schade in het bos zeg, echt ongelooflijk zulke kaal geslagen stukken. Er werd druk gewerkt om nieuwe bomen aan te planten, en op zaterdag 18 februari is er een speciale boomplantdag voor de Leersumse burgerij.

Weer terug op honk, vinden we de monteur in de badkamer, druk bezig om het hele systeem te vernieuwen. Het was dezelfde die gisteren ook de verwarming heeft gevuld, dus hij had ook een beetje zoiets van o jee, wat hebben jullie een pech zeg! Verteld dat we gisteren zo heerlijk opgewarmd hebben met warme chocolademelk, en dat we erg tevreden zijn over de klantvriendelijkheid van het personeel. Als dank heeft hij een zelfgebakken Australisch koekje gekregen, met macadamia en witte chocolade. Dat wist hij te waarderen!

Na de lunch is Martin een dutje gaan doen, en ben ik nog even op de fiets naar Woudenberg gegaan, zo’n 10 km hier vandaan. Bij terugkomst, ik had voor Mart een chocolade hart mee, kop thee gedronken en toen zonder verdere problemen een bubbelbad genomen!

Vanavond de snert, die we gisteren zouden eten, en nog even genieten van onze 28e trouwdag, met een glaasje Baileys, met dank aan Floris!

En dan morgen weer op huis aan! Met een mooie route uiteraard!