de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Dag 3 in Leersum

Alweer de 3e, en dus laatste dag.

Gisteravond niet eens meer toe gekomen aan het bruiloftsborreltje! Om 21 uur lagen we in bed, we vielen om! Dat doet de zonnige vriezende buitenlucht met je. Nou zijn het ook heerlijke bedden, daar valt echt niks over te klagen. Gelukkig maar, we hebben al pech genoeg gehad tenslotte.

En laten we nu evengoed pas om half 7 wakker worden vanmorgen! Dat is voor ons doen een hele normale tijd, zeker als je er al zo vroeg in bent gegaan. Omdat we niet zelf hoeven schoonmaken, doen we het rustig aan. Alleen even de vaatwasser aan op tijd, anders is die niet voor 10 uur klaar.

En je wordt geacht voor 10 uur het huisje uit te zijn. Daar werden we nog eens met onze neus opgedrukt, toen bleek, dat de schoonmaakster al om een hoekje stond te wachten op ons vertrek. Niks te reclameren hoor, het was misschien 3 minuten over 10 toen ik de deur dicht deed.

Het was bitter koud, (volgens W.G. van der Hulst) dus van fietsen was geen sprake. We besloten met een mooie route naar Bunnik te rijden en aldaar het Waterliniemuseum te bezoeken. Dat was een goede keuze, veel interessante dingen gezien en gehoord, we hadden min of meer een privé gids, daar het er heel rustig was.

De rondgang eindigde in het museumcafé, dus, jullie raden het al, deze vakantie afgesloten met koffie/thee en gebak.

Vanaf Bunnik zoeken we dan toch de snelweg maar op, en via de A12 en A2 belanden we op de ring Amsterdam. Het idee was via de Coentunnel, maar pas op het moment dat Mart zei, kijk, hier komt de A1 er bij, realiseerden we ons, dat we via de Zeeburgertunnel gingen! Oeps, dat is toch ook wel wat zeg, worden we zo oud? Voor de km's maakt het trouwens helemaal niet uit, want je moet rond Amsterdam, of je dat nou linksom of rechtsom doet.

Thuis werden we begroet door onze Sheila, alias miss Mekkerpoes. Wat kan dat beest toch hard mauwen!

Onze eerste vakantie van dit jaar zit er op, maar er komen er nog meer!