de-vakanties-van-2023.reismee.nl

De eerste dag op de Bosrand

Vanmorgen regen. Dat houdt in: we gaan rustig aan doen! Want in de regen de auto inpakken heeft niet onze voorkeur. Ik had gisteren al e.e.a. in de kratjes gedaan. Noah vroeg zich af, waar dat voor was. Oma heeft uit gelegd dat we morgen met vakantie gaan. Hij interpreteerde dat als: wij gaan allemaal met vakantie! Tot zijn grote teleurstelling bleek dat wij alleen maar op opa en oma te slaan. Hij heeft het wel goed geprobeerd, want toen mama kwam om hem op te halen, kondigde hij aan, dat hij bij oma bleef slapen. Hij dacht natuurlijk ook, dan ben ik hier toch en nemen ze me wel mee. Helaas, dit x niet. Maar als we in de grote vakantie een week naar de Bosrand gaan, mag hij komen logeren!

Enfin, inmiddels was het droog geworden, alles was bij elkaar gezocht, de poes verzorgt, de planten water, en om 5 voor 11 reden we weg! De reis verliep voorspoedig, we zagen steeds meer blauwe lucht, en om 10 over 12 draaiden we de parkeerplaats op. Lisanne was nog met de Esdoorn bezig, maar Ria zei, dat we gerust al die kant op mochten gaan. Het lukte ons om alles in 2 karren te krijgen, en zo trokken we richting Esdoorn. Daar werden we hartelijk welkom geheten door de directie, en we konden via de openslaande tuindeuren zo alles naar binnen brengen. Het is wel een aanwinst hoor, de Esdoorn! Wat een mooi chalet, en zo handig ingedeeld, en gezellig ingericht! Complimenten!

Na een kadetje met corned beef en een beker verse yokidrink, hup op de fietsen, nou ja, die moesten eerst nog wel even van de auto af natuurlijk, anders fietst het zo raar! Toen kwamen we er achter dat we onze Helinoxen vergeten zijn! Stom, maar niks aan te doen. We zullen op de Veluwse bankjes moeten plaatsnemen!

Op naar Nunspeet, het werd steeds mooier weer, dus de jas kon uit! Eerst het bestelde brood opgehaald en toen buiten nog genoten van koffie/thee met een aardbeienslofje. Plan was om nog langs een marktje te gaan richting Vierhouten, maar dat ging om 4 uur dicht, dus dat lukte niet meer.

Dan even lekker kringloop shoppen, en via Hulshorst, en langs de Hierderbeek terug. Bij de eerste kringloopwinkel een korte broek, bij de 2e een leuk jurkje, en een hele stapel viltpakketjes voor weinig geld. Na 16 juli heb ik alle tijd om die te gaan maken! Want ik heb thuis natuurlijk helemaal geen knutsels die liggen te wachten tot ze gemaakt worden….

Weer thuis, een lekker kopje thee? Oeps, de waterkoker vergeten! Dan maar gezellig ouderwets in de ketel water koken! Doet het ook hoor! Ik wil nog groente halen voor vanavond, we zijn onderweg geen stalletjes tegen gekomen. Buienradar zegt dat het gaat regenen, de lucht wordt inderdaad donker, dus ik wacht maar even. Dan eerst maar het bed opgemaakt en de koffer uitgepakt.

De regen blijkt niet te komen, dus ik fiets naar de Coop, die hebben ze hier nog. Als ik thuiskom, is Barbara net bij Mart op visite. Onze buurtjes uit Assendelft staan namelijk ook hier op de camping, met hun caravan. We spreken af om vanavond koffie bij ze te drinken, zodat we de caravan nu eens in het echt kunnen bekijken.

Na een maaltje met karbonade, gebakken kriel, en doppers-wortelen, en verse aardbeienyoghurt, gaan we naar ze toe. We kunnen buiten koffie drinken, wat boffen we met het weer! Toen de sterke verhalen wat al te sterk werden, was het tijd om weer richting de Esdoorn te gaan.

Nu aan het log, ik probeer nog meer foto’s te plaatsen, dat lukte eerder niet goed.

Morgen gaan we alsnog naar het marktje, dat is dan maar tot 12 uur, dus we gaan op tijd op pad. Daarna langs diverse molens, want het is morgen immers ook molendag. Gaat een mooi rondje worden!

Shenan

Fijne vakantie!

marja

heerlijk weer heel goed om wat te doen en te fietsen gezellig daarna met de buurtjes even koffie/thee doen. perfecte eerste dag