de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Dag 2 op de Bosrand

Wakker worden met een zonnetje op de ramen na een uitstekende nachtrust! Dat is het ware vakantie gevoel! De bedden zijn goedgekeurd hoor Ria!

Daar we op tijd op de fiets willen zitten, start Martin gelijk met de ochtendroutine. Koffie zetten, thee zetten, een sneetje krentenwegge en natuurlijk een sapje voor Lien! Ik besluit een ¾ broek aan te trekken, en de jas kan bij de markt ook wel uit blijkt later.

Om half 10 zitten we op de fiets. Eerst richting Nunspeet, en dan rechtsaf richting Vierhouten. Bij Philadelfia, bij tuingroep de Stek, is de voorjaarsmarkt. Klein, maar fijn! Ik zoek wat mooie kaarten uit, en we kopen alvast een cadeautje voor iemand. Meer kan ik nog niet zeggen, want diegene leest mee!

We drinken koffie met een stuk Australische koek, gezeten op een bankje annex bloembak. Vervolgens gaat de rit door naar Elspeet, naar molen de Hoop. We strijken neer op het terras, de molen draait ondertussen lustig op de wind zijn rondje. Bij het afrekenen neem ik ook nog een zakje regionaal pannenkoekenmeel mee. Graan, geteeld in Hierden, en gemalen door de Hoop!

Vandaar door naar de molen in Putten, het Hert. Maar eerst een stop op het pleintje, om bij de Plus wat groente te halen voor de komende dagen, en een pak houdbare melk voor eventuele pannenkoeken. Op het pleintje bij de Achterstraat blijkt het erg gezellig te zijn. Er treedt een dansgroep op, en later zingt een shantykoor liedjes. We blijven kijken, Mart geniet van de muziek met zijn nieuwe hoortoestellen! We staan echter pal in de zon, dus na 3 liedjes, vinden we het tijd om door te rijden.

De molen is niet moeilijk te vinden, we draaien de Molenstraat in, en zien de wieken al boven de huizen uitkomen. Tsja, dat is te verwachten, de Molenstraat heet natuurlijk niet voor niets zo! De drukte bij de molen valt wat tegen, maar er staat een kraam die paling en zalm rookt. En dat is precies genoeg wat mij betreft, want een moot nog warme, gerookte zalm, daar lik je letterlijk en figuurlijk je vingers bij af!

Via een mooie route komen we bij Dop’s Pluktuin in Koudhoorn, waar we genieten van het uitzicht, èn een ijsje! Voor vanavond een fles met puur appelsap mee genomen, en dan leggen we het laatste stuk van de route af.

Om 16 uur draaien we de camping weer op, de dag is goed gevuld dus! 55 km op de teller, een bruine toet, de hele dag stralende zon, en een voldaan gevoel!

Straks aan de bami, die is inmiddels ontdooid.

Voor morgen hebben we het plan nog niet rond, we zien net op de TV het weerbericht, en het wordt wederom een mooie dag! Dus dat wordt een fietstocht, waarheen? Dat horen jullie morgen wel!

Rianne

Klinkt als een heerlijke dag. Gelukkig is het weer nu beter dan jullie vorige vakantie!

Cor en Marja

Zo te lezen gaat het goed daar op de Veluwe en mooi weer wat wil een vakantieganger nog meer.
Als ik lees warme moot zalm dan weet ik precies wat je proeft.
Geniet ervan.

Lucia

Heerlijk weer om mee (fietsend) te genieten van jullie dagje.. op naar mee en ook het weer is heerlijk. Vooral genieten blijven