de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Dag 3 op de Bosrand

Na een fles wijn en een flinke hoeveelheid pinda’s en cashewnoten hebben we prima geslapen. Barbara en Frank gingen pas om 22.30 terug naar de caravan. Het was erg gezellig, maar het werd op ’t end wel wat fris. Om weer warm te worden, hebben we alle 2 maar een extra patchwork deken op bed gelegd!

Pas tegen 8 uur vanmorgen werden we wakker. Uiteraard kreeg ik m’n ontbijtje op bed, de thee wordt hier trouwens geserveerd in een hippe design theepot! Martin kwam rustig op gang met een pot koffie. Na het douchen gaat Mart dan toch een rondje camping maken, want: dat was nog steeds niet gebeurd! O.a. naar de tuin van Bianca, maar die is te druk met de studie, dus de moestuin is even op pauze. Daarna ook nog kijken of Barbara en Frank al wakker zijn. Die waren zich rustig aan gereed aan het maken voor vertrek, voor de duidelijkheid, de caravan gaat ook mee!

Ondertussen heb ik onze picknick ingepakt, en kunnen wij ook vertrekken. Zonder caravan, maar met de fiets. We gaan richting Harderwijk, en via Hierden en het Beekhuizerzand terug. Wel de ¾ broek aan, maar niet “met zonder mouwen”, dat is wat te fris.

Bij strand Horst bedenken we, dat we ook naar de overkant kunnen, maar helaas kijken we net tegen de kont van het schip aan, en het duurt 70 minuten voor hij weer terug is. We drinken wel onze koffie op, gezeten op een stuk beton. We missen onze Helinoxen, maar ja, het is niet anders. Als er een groep luid kletsende Achterhoekers vlak bij ons gaat zitten, vinden wij het tijd om te vertrekken. We rijden langs de “kust” en de A28 naar Harderwijk. Geen kite surfers, wel windsurfers, en we zien zelfs een tandem surfplank. Dat geloven jullie natuurlijk niet, dus een foto van internet geplukt, we hebben zo snel geen eigen foto kunnen maken. https://images.app.goo.gl/x4xj4ffTPjP6Btj89 hopelijk kunnen jullie deze link openen, dan zie je een foto van net zo'n surfplank als wij zagen!

In Harderwijk fietsen we over de nieuwe boulevard, we hadden vorig jaar al besloten dat het wat ons betreft geen verbetering is. Wat wel mooi is geworden is de nieuwe botterhaven. Er ligt ook een mooi jachtje, waaraan een wel heel bekende vlag wappert: het komt uit Brisbane, Australië! Zouden dat Evert en Jasmin met de jongens zijn? Helaas niet, maar we vinden het wel bijzonder.

Door naar Hierden, en dan via een bijzonder stukje platteland, wat de naam geen eer aan doet, het golft namelijk alsof we ergens in Limburg zijn, bereiken we de oversteek van het spoor en de A28. Jassen, dat is die hele hoge brug, waar we slingerend bij omhoog moeten fietsen. Mart hoopt nog op een trein, voor een mooi plaatje, maar ik fiets liever door, het is mij te open, maar vooral: te hoog! Mart is het wachten snel zat, en komt achter me aan. Op zondag rijden er niet zoveel treinen…

Bij het Beekhuizerzand is het tijd voor de lunch. Op diverse plekken wordt gepicknickt door kinderen met hun ouders, waarschijnlijk vanwege moederdag. We amuseren ons met een clubje, wat zo’n uitklaptentje weer probeert in te vouwen. Na 10 minuten worstelen is het toch nog, een soort van, gelukt, hij zat weer in de tas waar hij was uitgekomen. Of hij nog herbruikbaar is, daar hebben we onze twijfels over!

Via Staverden komen we op de hei achter de camping, en zo rond 16 uur, en met net geen 50 km op de teller, (49,5) arriveren we bij de Esdoorn. De lucht betrekt wat, maar het blijft warm en droog.

We eten vanavond de snert, die nu eindelijk is ontdooit! Wederom yoghurt met aardbeien en banaan voor toe, morgen is alles weer open en gaan we onszelf op ijs voor toe trakteren!

De planning voor morgen is richting Kootwijkerbroek.