de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Dag 4 op de Bosrand

Rond 7 uur wakker, en we vertellen elkaar bijna tegelijkertijd dat we zo raar gedroomd hebben! Waarover kunnen we niet terughalen, maar ze waren niet leuk. Gek, want we hebben gisteren geen slok alcohol genomen, en ook niks raars op TV gezien. Even tot Hier, nou, daar krijg je toch geen rare dromen van, van die 2 mafklappers! Die zijn om te lachen, al is de ondertoon niet altijd vrolijk, dat dan wel.

Na ontbijt en douche, komt Mart er tot zijn grote schrik achter, dat hij zijn “kastje” mist! Dat is de Oticon connect clip, waarmee hij kan bellen, zijn toestellen hard en zacht kan zetten, en geluid van bijv. de TV goed kan horen. Eerst in huis alles omgekeerd, maar nee. En ook de app kan geen verbinding meer maken, dus het is ook niet ergens in de buurt. De route terugfietsen heeft geen zin, het ding is niet zo groot, formaat aansteker, en zwart, dus dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. Mart besluit een nieuwe online te bestellen, in de hoop dat die dan morgen hier wordt afgeleverd. Dit uiteraard in overleg met Ria, want daar wordt het pakje bezorgd.

We vertrekken door dit alles niet voor 11 uur, maar ach, we hebben de hele dag de tijd!

We gaan eerst richting Voorthuizen, dan richting Kootwijkerbroek, beide plaatsen doen we echter niet aan. We bezoeken de Groenerie, een zorgboerderij annex Landwinkel.

De temperatuur houdt niet over, zelfs ik trek mijn handschoenen aan, en heb er spijt van dat ik een T-shirt met korte mouwen aan heb gedaan. Gelukkig heeft Mart zich wel warm aangekleed.

Vanaf de landwinkel gaan we richting Kootwijkerzand, waar we met zicht op het zand onze lunch eten. Mooi en heel stil is het daar! Daar we tegenwoordig overal verbinding hebben, kijkt Mart even of hij al bericht heeft over zijn bestelling. Dat is er, ding is niet op voorraad, ze verwachten woensdag op zijn vroegst te kunnen versturen. Tsja, en donderdag is het Hemelvaartsdag, dus dat wordt dan op zijn vroegst vrijdag bezorgd. Mart zegt: bel me eens op, eens kijken hoe dat gaat. Ik verstop me in de bosjes, het moet wel echt lijken natuurlijk, en bel hem. Het blijkt, dat hij met deze toestellen, het zijn proef exemplaren, ook via Bluetooth ontvangst heeft! Hoera, bellen kan dus. Hij moet nu wel zelf opnemen en het toestel voor zich houden, m.a.w. hij kan niet meer handsfree bellen. Nou ja, dat kan ik ook niet met mijn bejaarden telefoon! Dus we melden terplekke, dus midden in het bos, aan de webshop dat de bestelling niet doorgaat, het duurt ons te lang, we behelpen ons wel tot hij naar z’n eigen audicien kan.

Bijna thuis begint het wat te spatten. Ik vergeet te melden, dat de lucht de hele dag al bewolkt is, weinig zon gezien vandaag. Gelukkig zet de bui niet door, en over het nieuwe fietspad tussen Solseweg en Garderenseweg bereiken we droog de Esdoorn. Mart blijft nog even praten met Bram, er zijn weer grootste plannen, waarover we nu nog niks kunnen zeggen. Maar ik ga naar binnen, heerlijk warm is het binnen, en zet thee in onze mooie theepot. Wat pindarotsjes erbij, mmmm.

Zowaar komt nog even de zon erdoor, maar net als Mart denkt, ik haal nog even drop in het dorp, valt dan toch de echte bui. Zonder drop kan ook!

Vanavond moet ik toch echt koken, bloemkool met bloemige aardappelen. Gelukkig zitten er nog lekkere lappen in de pan, dus dat is zo klaar.

Morgen wordt het nog frisser dan vandaag, dus maar even kijken of dat inderdaad klopt, en dan een plan de campagne maken.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!