de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Dag 5 op de Bosrand

Vandaag hadden we, vanwege de temperatuur en de voorspelde regen, maar een korte fietstocht.

Dus eerst rustig aan ontbeten, en ook nog koffie gedronken, na het raadplegen van buienradar. Net toen we besloten om maar te vertrekken, kwam eerst Bram het gras maaien. Die doet dat met gehoorbescherming op, en wij zijn maar even binnen gebleven. Bram werd opgevolgd door Ria en Lisanne, de een met een kar, de ander met een kruiwagen. Daarin planten en gereedschap. Mogen we in de tuin werken? Natuurlijk zeg, leuk dat er wat planten bij komen, de tuin is echt nog “ in de maak”, het chalet staat nog geen jaar.

Maar het voelt wel een beetje decadent, 2 vrouw sterk in “onze” tuin aan het werk, en wij stappen op de fiets om een mooi tochtje te gaan maken….

We fietsen door het bos naar Ermelo, mocht er regen komen, dan is dat in het bos beter te doen dan op de hei. We gaan naar de markt, Mart heeft trek in kibbeling, maar bij het zien van de lange rij bij de viskraam, heeft hij meer trek in een Vietnamese loempia. Ik ga voor een kaneel whoopi.

Wat zullen we verder nog doen? Maar even langs de kringloop. De eerste is dicht vanwege de middagpauze, maar de Zaak van Ermelo is wel open. Mart scoort niks dit x, ik wat kleine dingetjes.

We besluiten om over de hei, wij noemen dat altijd de kleine hei, ik zie op de kaart dat het officieel de Groevenbeekse heide heet, via Putten naar huis te fietsen. In Putten nog een stop om wat boodschappen te halen bij de Jumbo. Spek voor de pannenkoeken en sla voor vanavond.

Bij het Solse Gat voelen we spatten, maar dat zet gelukkig niet door. Bij datzelfde Solse Gat wordt gewerkt aan mooie nieuwe houtsculpturen, benieuwd wat het gaat worden. Gelukkig zijn we er in augustus weer, dan is het hopelijk klaar.

Weer thuis, met af en toe een spat onderweg, zien we bij het uitpakken van de fietsen zelfs even het zonnetje. We eten een laat broodje, en gaan dan middagrust houden.

Oma is wat eerder wakker en gaat alvast beginnen aan de vakantie opdracht van een van de kleinkinderen: een Yoshi haken. Heeft met SuperMario te maken, het is een soort draakje.

Na de piepers met sla en een eitje, tijd voor het log. Ik kan er niets aan doen, het meest spectaculaire vandaag waren onze tuinvrouwen. Om ze te ondersteunen, krijgen ze het waswater van de sla en de aardappelen. Ik bedoel nu natuurlijk de plantjes hè, Ria en Lisanne hebben thuis een douche! Zo doen we ook nog iets nuttigs in de tuin! En, oh ja, Mart heeft vanmorgen het terras aangeveegd, want er is vannacht een hoop blad en ander spul naar beneden gekomen.