de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Dag 7 op de Bosrand

Met de gedachte, dat het in de loop van de ochtend warmer zal worden, doen we rustig aan. Dat het vannacht koud is geweest, merken we aan de CV, die spontaan smorgens is aangeslagen, ondanks dat de thermostaat op 15 stond. We ontbijten op ons gemak en daarna pak ik de lunch in. We drinken hier nog koffie, dus er hoeft alleen maar heet water mee voor soep. Ook een bak met aardbeien, 2 muesli bollen en wat boterhammen, en een appel.

Als we vertrekken is het nog best wel bewolkt, maar ach, het knapt vast nog wel op. En dat doet het ook, al zijn we dan inmiddels zo’n 20 km verder. We rijden via de Boesschoterweg naar Stroe, onder de 28 door en over het spoor, en slaan daar links af. Dan rechts, en we rijden over een prachtig fietspad richting Harskamp. Het fietspad slingert niet alleen, het golft ook, wel opletten dus! Midden op de hei eten we de aardbeien op. We vangen daar echter veel, gure, wind, dus het is een korte stop. Bijna bij de Harskamp slaan we weer links af, en dan in 1 lange rechte lijn, met rechts van ons het schietterrein, naar de Kathedraal. Vlak voor de kathedraal is een picknicktafel, waaraan een eenzame mountainbiker zit. Die vindt het prima dat we aanschuiven, en we maken een gezellig praatje. Hij stapt weer op, en wij blijven nog even genieten van het windvrije en zonnige plekje. Als we op willen stappen, stopt er een echtpaar, of ze de tafel mogen gebruiken. Natuurlijk! We gaan net weg. Ze komen uit Winterswijk, en vooral bij de mannelijke helft van het stel, zou ondertiteling prettig zijn geweest! We geven ze nog wat tips, en wijzen op de kaart wat een leuke route is. We zijn tenslotte doorgewinterde Veluwe-gangers! Het voorval doet me denken aan mijn bezoek in Australië. Toen ik daar eens een wandeling door BliBli maakte, vroeg iemand mij de weg, en ik kon nog helpen ook! Dat is een leuke ervaring, je komt er niet vandaan, maar weet wel de weg!

Uiteraard leggen we de kathedraal vast op de gevoelige plaat, maar het is er zo druk, dat we doorfietsen. De volgende stop is in het Kootwijkerveld, vlak bij de prehistorische grafheuvels.

Vandaar fietsen we door naar huis. Bij IJSTIJD is het zo druk, dat we niet eens denken over een ijsje halen. Ik fiets vanaf de camping nog even door naar ’t Speuldje, maar ook daar is het bere druk. Dan maar geen ijs! Ik maak thuis een milkshake met aardbeien en ijskoude yoghurt, net zo lekker.

Ons laatste maaltje hier is de rest van het vlees, rode kool en aardappelen. Voor toe de laatste aardbeien met banaan en yoghurt, zoveel mogelijk opmaken dus!

Morgen inpakken, poetsen en dan naar Eibertjesdag in Nunspeet! En dan terug naar huis…..

Jullie krijgen daar morgenavond nog een verslag van. De foto’s van vandaag plaats ik ook morgen, ik ben door m’n data heen.

Maar, in augustus gaan we nog een weekje hierheen! En in juni nog 3 dagen naar de Agnietenberg, net boven Zwolle. Dus we hebben nog genoeg leuks in het vooruitzicht!


Reacties

Reacties

Jellien

Bedankt weer voor alle leuke verhaaltjes. Morgen nog een mooie dag en dan weer een goede reis naar Krommenie!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!