de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Op de Agnietenberg dag 1

Agnietenberg dag 1

Jaja, we zijn ALWEER! op vakantie!

3 dagen even weg, het is de moeite. Maar wel lekker.

Er was nog bijna een kink in de kabel gekomen, want donderdag ben ik in mijn voet gebeten door onze lieve poes. Het was mijn schuld, ik liep met een plantenbak, en zag niet dat ze lag te zonnen. Ik stapte pardoes boven op haar! Dus ja, wat zou je zelf doen in zo’n geval? Toch ook een roei uitdelen? Maar het is nog lelijk aangekomen, dus zaterdag toch even de huisartsenpost gebeld. Gelukkig hoefde ik niet langs te komen, via beeldbellen kon de arts de diagnose stellen, die ik zelf natuurlijk ook al had geconstateerd, namelijk een ontsteking. Wat wel fijn was: ik wist nog dat ik 6 jaar terug een tetanus injectie had gehad. Die zat bij mijn kinkhoest vaccinatie in, die ik nodig had om met onze Australische tweeling te kunnen knuffelen. Enfin, ik moest aan de antibiotica, en vanmorgen voor de zekerheid nog even langs de huisarts, omdat we op vakantie zouden gaan. Geen zin in een spoedbezoekje aan een vreemde huisarts! Maar ze was tevreden, dus toen Mart terugkwam van de pedicure, hopla, alles op en in de auto en richting Zwolle. Vlak voor Harderwijk bij de turborotonde linksaf de dijk op. Mooi tochtje langs het randmeer. Halverwege even een stop voor drinken en een croissant, en bij Kampen het water over.

We wilden via Stadshagen, maar daar bleek een brug gestremd, dus we moesten Zwolle zelf door. Duurde wel even, maar wel een hefbrug omhoog zien gaan voor 2 van die polyester tobbes.

Aangekomen op de camping, was ons chalet nog niet klaar. We waren dan ook veel te vroeg, normaal mag je pas om 4 uur erin, en ik schat dat het op dat moment net 1 uur was. Geen punt, de auto mocht op de parkeerplaats, fietsen eraf, proviand in de fietstassen en rijden maar. Richting Dalfsen, met de bedoeling zo vaak mogelijk de Vecht over te steken. De eerste keer was via een stuw en sluisje, de 2e x met een elektrisch pontje. Omdat het op de terugweg wind tegen was, gekozen om niet nog een x over te steken. Morgen nemen we in ieder geval ook een pontje, dan gaan we richting Hasselt, Zwartsluis en Genemuiden. Misschien zitten er nog meer ponten op die route, we zullen zien.

Onderweg bij een zorgboerderij nog een heerlijk perensapje genuttigd en een leuk gesprek met de zorgboerin gehad. Om half 5 arriveerden we voor de 2e x op de camping. Nu was alles klaar dus per fiets naar ons chalet, Mart liep daarna terug om de auto op te halen, en ik gooide vast alles open wat open kon.

Want we vertrokken met grijs weer, maar we hebben gefietst in korte mouwen in de zon!

De mee gebrachte tomatensoep is inmiddels op, en we zitten op ons terras te genieten van de avondkoelte!


Reacties

Reacties

marja

gezellig even weg. en idd mazzel dat je weg kon met je enorme beet van de poes. mooi stukje om te kijken onderweg.
veel plezier

Jellien

Gezellig weer verhaaltjes lezen! Fijne dagen gewenst enne, hoe gaat het met de kat, heeft ze het overleefd?? ?

Lucia

Gezellige dagen en ik lees weer graag mee? bekende omgeving waarbij vorig jaarboek fietste en jaren geregeld was met skeelerwedstrijden vd kids. Fijne dagen en toi toi met je voet?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!