de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Bosrand augustus 2023 dag 2

Wat kan onze logee toch heerlijk slapen! Om 8 uur maar eens om het hoekje gekeken, toen deed hij net zijn ogen open. Klokje ruimschoots rond geslapen. Begrijpelijk, want wat een energie verbruikt dat kind.

Gezellig met elkaar ontbeten, gelukkig had oma de appelstroop ingepakt, want die is favoriet. Daarna wat spulletjes ingepakt om mee te nemen: drinken, een zak minikrentenbollen, en voor de zekerheid schone kleren. Want je weet maar nooit op zo’n oogstdag! Daarom ook maar dezelfde kleren aan als gisteren, want je bent op zo’n weiland niets nut.

Via de Romein, die natuurlijk begroet moest worden, kwamen we aan op het feest terrein. We zagen het van verre al liggen. Wat een drukte! De fietsen gestald, en toen eerst wachten op allerlei trekkers die er langs moesten. Nee oma, dat zijn tractors! OK! Langzaam vorderen we naar het achterste veld, waar zeker 100 oude tractors stonden opgesteld. Sommigen prachtig opgepoetst, anderen in zeer gebruikte staat. Uiteraard kwamen we diverse exemplaren tegen van het model dat wij ooit zelf hebben bezeten, een Ford Dexta. Jongens, weten jullie dat nog? Met de catamaran erachter naar de jachthaven, waar jullie werden aangesproken over de uitlaatgassen door een meneer met een dikke sigaar in z’n mond! Zag Kèrel, kan dat ding niet uit? Wat hebben we gelachen!

Na de tractors de koeien geaaid, gekeken naar het schapen scheren, en toen de markt over. Een portie poffertjes gezamenlijk opgesmikkeld, en wat lekker brood gehaald. Gekeken bij allerlei oude machines, waaronder een wasmachine uit 1920. Leuk hoor!

Toen gingen alle tractors zich opstellen voor de rijtoer. Nou, dat had wat voeten in de aarde! Tegen de tijd dat de laatste vertrok, kwam de eerste zowat al weer binnen, zoveel waren het! Van gezonde Veluwse boslucht, kon tijdelijk niet gesproken worden….. maar er was een klein mannetje zo geweldig aan het genieten!

Nog even Ermelo in voor een bal, want Noah en opa wilden voetballen!

Thuis hebben we een late lunch gegeten, lekker buiten. Het is de hele dag drukkend warm geweest, met zelfs af en toe een spatje. Maar bij het huisje was het best aangenaam.

Na de voetbalwedstrijd moest opa even uitrusten, en zijn Noah en oma naar het dorp gefietst voor wat boodschappen. Want morgen komen mama, papa en Finn onze logee weer ophalen, en dan wil je toch even wat lekkers in huis halen voor het eten.

We zijn binnendoor terug gefietst, en hebben nog koeien, paarden, geiten en schapen gezien, en zelfs een ezel!

We hebben vanavond flink gegeten, bloemkool, aardappelen en een stukje vlees. Voor toe kersen, waar door ons alle 3 van gesmuld is! O jee, nu hebben we allemaal een paarse tong! Wat een lol!

Morgen komt er dus visite, we gaan het rustig aan doen, het wordt warm. Hopelijk kunnen we met elkaar een mooie boswandeling maken. We moeten nog dennenappels zoeken!