de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Bosrand augustus dag 4

Alweer om half 8 pas wakker! En toen hèèèl rustig opgestart. We hoeven nu onze logee niet meer wakker te maken, dat gebeurt vandaag gewoon weer in Assendelft. Hij zal wel heel erg lekker in zijn eigen bedje hebben geslapen, denken wij. Dat doen wij namelijk ook altijd als we terug zijn van vakantie.

De zon stond weer stralend aan de hemel, en het was bij ons vakantiehuis al erg warm. Moeten we wel naar Barneveld? Dat is een vrij open route, iets door het bos is misschien beter. OK, route verandert naar Nunspeet, dat is vrijwel allemaal door het bos. Maar al bij het Speuldje merken we, dat het reuze mee valt met de warmte en de zon. Dan toch maar naar Barneveld? Welja, dan gaan we via de Drieërberg en dan nemen we het fietspad door het bos, dat in Garderen uitkomt. Dat was leuk, we hebben dat pad waarschijnlijk nog nooit gefietst! Via de hoge Boesschoterweg, met even een stop bij de schaapskooi, naar Voorthuizen. Daar zit de bakker van de Zoete Lieve en de Veluwse verleiding. Jaja, nou, dus niet meer, overgenomen door een ander, en die lekkernijen verkopen we niet meer. Gelukkig nog geen 50 meter verder nog een bakker! En ja hoor, gelukkig, die hebben soortgelijk lekkers. De Zoete Lieve heet daar een Jouster slof, en de Verleiding een Soete Suikerbol. Wij vinden alles best, zolang het maar lekker is.

Hup, in de fietstas, en door naar Barneveld. Wat is de entree naar Barneveld verandert zeg! We zijn er al een paar jaar niet geweest, en dat is te zien. In Barneveld zelf missen we een knooppuntbordje, ze staan soms ook zo verstopt! Enfin, via een omweggetje komen we gelukkig weer op de route.

Bij het bordje Boerderij het Paradijs slaan we links af. Het is een lange grindweg, en de omgeving is daar bijzonder mooi! We vouwen onze stoeltjes uit, want we willen wel even in het Paradijs vertoeven! We nuttigen onze Soete Suikerbol, die is paradijselijk lekker! Aansluitend nemen we gelijk maar de lunch, boterhammen met gebakken ei, door Mart vanmorgen gebakken. Ook die smaken heerlijk, dus de lunch mag ook als paradijselijk worden aangemerkt.

Nog een klein stukje fietsen, en we komen bij de zorgboerderij aan. Daar worden de gewenste tomaatjes vers geplukt, en ook de andijvie wordt terplekke afgesneden. Hoe vers wil je het hebben? Dat wordt vanavond een lekker maaltje!

We moeten de toegangsweg weer even terug fietsen, en dan links af richting Terschuur. Daarvandaan naar het buurtschap Appel. Ook een heel mooi natuurgebied trouwens. En wat doe je dan? Stoeltjes uitvouwen en een appeltje eten!

Daarna doen we een stukje cross country, altijd leuk! En dan komen we aan bij Dop’s Pluktuin, waar we even plaatsnemen op een bankje en van de tuin en boomgaard genieten. Helaas zijn er geen aardappelen te koop, dus we moeten een stop maken bij de Garderense Coop. Want bij andijvie en een sudderlapje, moet een kruimig aardappeltje! Ik heb te kort aardappelen mee genomen van thuis, ik had geen rekening gehouden met de eetlust van een 3 jarige!

Bij de Coop is het ongekend druk! Het is duidelijk, de ene helft van Garderen zit bij IJSTIJD, de andere bij de Coop! Enfin, het lukt me om kruimige aardappelen te bemachtigen, en we fietsen via de landelijke route naar het Eethuis.

Er staat bijna 60 km op de teller, dus het was een dikke rit. Maar prima te doen, we hebben voldoende stops gemaakt. Want ik vergat nog onze stop bij een boerderij winkeltje voor een boerenijsje!

Eerst lekker bijkomen en dan tegen 6 uur het eten opzetten. Ons toetje is vandaag simpel, yoghurt met aardbeienjam, bij gebrek aan verse aardbeien.

Morgen komen Nienke en Sara langs, die gaan klimmen in het Klimbos! Eerst gaan we lunchen met elkaar, en dan op naar het Klimbos! Wij gaan even kijken, en foto’s maken, en dan fietsen wij door naar Putten om vers fruit te halen. Ze mogen namelijk 2 en een half uur klimmen, en dat is ons wat te lang om naar boven te kijken, dan hebben we overmorgen allebei een stijve nek!

Dus morgen geen grote tocht, dat gaan we woensdag weer doen. Wel lekker, na een dikke fietsdag, even een dagje rustig aan. We worden tenslotte ook een dagje ouder!