de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Bosrand augustus 2023 dag 5

Dag 5

Vandaag visite van Nienke en Sara. Nienke stuurde een linkje, waarmee we precies konden volgen waar ze zich bevonden. Zo waren we precies op tijd, zo rond 10 uur, bij de poort, samen met andere opa, om ze te verwelkomen. We hadden elkaar al een tijdje niet gezien, want ze zijn 3 weken op vakantie geweest, en daarna gingen wijzelf op pad.

Nienke had een tijdslot afgesproken bij het Klimbos Garderen, van 13.15 tot 15.45. Ze zijn eerst bij opa en oma in de Berk geweest, want die zouden verder de hele dag op pad gaan. Daarna waren wij aan de beurt, en we hebben hele verhalen gehoord over hun Spaanse trektocht per trein!

Daarna gingen opa en Sara een mooie wandeling maken, en konden Nienke en ik even lekker bijpraten. Op tijd geluncht en toen vertrokken Nienke en Sara per auto naar het klimbos, en wij per fiets. We waren keurig op tijd om te zien hoe er instructies werden gegeven. Daarna moesten ze een oefenparcoursje afleggen, en konden ze los. Geweldig leuk om te zien hoe handig ze al zijn in het klimmen! Ze hebben het allebei inmiddels al heel wat keertjes gedaan. En iedere locatie is toch weer anders, dus het blijft leuk om te doen. Mits je geen hoogtevrees hebt natuurlijk!

Opa en oma bleven met beide benen op de grond, dat leek ons het verstandigst. Maar heel wat foto’s gemaakt natuurlijk. Na de eerste 2 parcours, hadden we wel een zere nek van het omhoog kijken. Opa vertrok naar het Eethuis om een dutje te doen, Sara had hem uitgeput met de wandeling…. Maar Opa wilde natuurlijk stiekum ook even kijken hoe het ging met de recente klus van Bram!

Ik fietste door naar Putten, want ze wilden wel blijven eten. De eerste suggestie om Chinees te halen ging niet door, volgens de website is de Chinees hier permanent gesloten. Zullen we pannenkoeken bakken? Nou, dat wilde iedereen wel! Dus in Putten, behalve fruit, ook nog spek gehaald en een paar appelen. Ik was bijna tegelijk met de klimmers weer terug bij het Eethuis. Eerst ff een kop thee!

Daarna met Sara pannenkoeken gebakken, fijn hoor, zo’n keukenhulp! Er werd gegeten als of iedereen was uitgehongerd, gelukkig maar dat ik, gemak dient de vakantiemens, ook nog 2 zakken soep mee had genomen. Daarvan ging er ook nog 1 op, plus een grote bak aardbeien.

Bij het bakken van de laatste appelpannenkoek, ging de rookmelder af. Alles stond open, dus waarom dat ding nou bij de laatste pannenkoek ook nog even van zich wilde laten horen? Enfin, Nienke had tijdens de vakantie ervaring op gedaan, en legde hem snel het zwijgen op.

Al met al een zeer geslaagde dag! Foto’s volgen waarschijnlijk morgen, die moeten eerst even door iedereen bekeken en “goedgekeurd” worden!

Morgen staat Hoenderloo op de planning, want een vakantie op de Veluwe zonder IJs van Co, dat kan natuurlijk niet!