de-vakanties-van-2023.reismee.nl

Bosrand augustus 2023 dag 6

Alweer worden we wakker van de zon die in onze ogen prikt! Er hangt ook nog een lichte nevel, het ziet er prachtig uit. Zullen we even naar de hei? Ja, maar dan moeten we ons aankleden, en we liggen nog zo lekker… jullie merken wel, nu we allebei pensionado zijn, worden we wat lui!

Maar zo vanaf het terras ziet het er ook mooi uit, en op het terras ziet niemand dat je nog in pyjama bent. We ontbijten op ons gemak, en eenmaal aangekleed, hoort Mart dat de trekker, pardon, tractor, wordt opgestart. Daar moet hij bij zijn! Dat hij net een nieuw T-shirt aan heeft, ach.

Ik ga eerst onze proviand klaarmaken voor vandaag, en ga dan wat zitten knutselen, ik heb een viltpakketje mee genomen: rendieren met kerstman. Je kunt het maar af hebben! Thuis ben ik bezig met een veldboeket van vilt, maar dat is te bewerkelijk om mee te nemen.

Ondertussen krijg ik een foto via Ria, Mart en Bram samen aan het werk bij de trekker, foto genomen door Lisanne, die de trekker bestuurd. Het loopt tegen 10 uur, koffietijd hier op de camping. Dus ik antwoord dat we zo wel even een bakkie komen doen, en dat ik Martin daarna gewoon mee sleur naar Hoenderloo!

Zo gezegd zo gedaan, we drinken gezellig koffie en gaan dan terug naar het Eethuis om de fietsen te pakken. Daar komen net de andere opa en oma van Sara aan, om een bakkie te doen. Tsja, dat hebben we net op! Geen punt, andere x! We showen natuurlijk wel even snel onze villa!

Maar om 11 uur rijden we toch weg, in een stralende zon en onder een strak blauwe lucht. De route is ons bekend, maar dat maakt niet uit, de natuur ziet er weer heel anders uit als in mei! De heide is prachtig paars, ik meld dit vooral speciaal voor Jantine! dat de heide inderdaad paars is! Zie ook de foto’s, alhoewel het lastig op beeld is te vatten.

We fietsen zo lekker, dat we pas op de grens van bos en Hoog Buurlose Heide pauzeren. We vouwen de Helinoxen uit, lekker in de schaduw. De beide bankjes zijn bezet, maar staan bovendien in de brandende zon. We genieten eerst van koffie, en dan besluiten we onze lunch, het is al ruim half 1, ook maar te nuttigen. We zitten meer dan een uur, en kijken onze ogen uit naar het drukke fietsverkeer tussen de knooppunten 44 en 15. Het valt op, dat er zoveel nieuwe fietsen zijn, èn dat er steeds meer mensen een helm op hebben! Achter ons strijkt nog een stel neer met vouwstoeltjes, dat zien we niet vaak!

En dan het laatste stuk, een km of 9, naar Hoenderloo! Naar IJs van Co! Bij de plaatselijke Spar haal ik een paar pakjes Tuc voor de terugweg, dat is lekker zout met dit warme weer. Bij Co aangekomen valt de drukte reuze mee, Mart zet de stoeltjes neer, ik haal ijs. Er zijn nog aardbeien! Nou, dan is de keuze snel gemaakt, ijs met een flinke portie aardbeien. Lekker, en door de aardbeien ook nog gezond. Want de portie aardbeien is niet lullig, zeker 150 gram per persoon. We zitten heerlijk, maar af en toe komt er een grijze wolk voor de zon. Daar trouwe lezers van ons log weten, dat wij Hoenderloo de bijnaam Waterloo hebben gegeven, worden we een beetje kriebelig van grijze wolken! We gaan weer op stap!

Ik zal alvast verklappen dat we het droog hebben gehouden hoor! Hoenderloo heeft z’n best gedaan vandaag!

We nemen terug een andere route, maar het eerste stuk is gewoon terug naar nummer 44, dat kan niet anders. Helemaal niet erg, want nu zien we alles ook eens van de andere kant….

Over Radio Kootwijk, via het binnendoor fietspad, dus niet langs de kathedraal, komen we weer op de voormalige spoordijk. Kijk daar, een gloednieuw bankje, speciaal voor ons neergezet zo te zien. We drinken wat, eten Tucjes, en maken nog een mooie paarse hei foto. Daarna fietsen we door de bossen naar de thuisbasis. We hebben niets nodig uit het dorp, dus we laten Garderen links van ons liggen. Vanaf boerderij het Molentje fietsen we zo, rechtdoor, naar het Eethuis! Met 55,1 km op de teller, en precies 5 uur onderweg geweest, vinden we dat we een mooie en goed bestede dag hebben gehad!

We hebben het weerbericht van het 6 uur journaal gehoord, de verwachting is dat pas aan het eind van de dag er regen en onweersbuien komen. Maar voor de zekerheid zullen we morgen maar op tijd vertrekken. Waarschijnlijk wordt het Nunspeet, daar is markt, en we zijn nog niet bij Uniek geweest!

Jullie hebben nog foto’s van gisteren te goed. Dat is er maar 1, want opa heeft alleen maar filmpjes gemaakt, en die kunnen niet op het log, die willen alleen maar foto’s…

Marja en Cor

Weer een leuk verhaal, en ijs van Co is altijd lekker.